Meer dan een maand geleden, was ik nog van mening dat de media toch wel erg in overdrive waren gegaan. Meer bepaald in de aanhoudende stroom van berichten over het coronavirus. Het was toen allemaal nog een beetje ver van ons bed. Lees verder
Auteursarchief: Dré Wolput
Crisis.

Crisis : maar zij hebben het duidelijk nog NIET begrepen…
Onze stad, ons land, het hele continent Europa en een flink stuk van de wereld, is in corona-crisis. Drastische maatregelen, waarvan vele experten zeggen dat ze nog verder moeten gaan, zijn ons deel hierin. Vindingrijkheid in het opzoeken van achterpoortjes zijn uit den boze en zelfs levens-gevaarlijk. Lees verder
Foefelare trucare
Wellicht herinnert u het zich niet meer, maar enige tijd geleden was er ophef over te weinig vrouwen in één van de bestuursorganen van de Nationale Bank. Meer bepaald gaat het over de regentenraad Lees verder
Knellende liftjes

Gisteren, zaterdag, diende Turnhoutse brandweer een persoon te evacueren uit een flat, gelegen naast de onze. Deze persoon moest naar het ziekenhuis worden vervoerd. Een facebook-volger maakte mij erop attent dat iemand die horizontaal moet worden vervoerd/verplaatst steeds op dergelijke wijze moet worden geëvacueerd wegens te kleine liften in de meeste flatgebouwen. Lees verder
T.U.R.N.O.V.A.

Nog zeven keer slapen en dan is het feest in T urnhout. Turnova zal dan immers officieel worden geopend. Na meer dan 40 jaar is de vroegere industriële Brepolssite in het midden van de stad getransformeerd in een woon- shopping- en cultuursite, om U tegen te zeggen. Lees verder
Er zit geen beweging in
Februari, als kortste maand van het jaar en in dit schrikkeljaar zelfs één dag langer, is een maand waarin de daling van de werkloosheid duidelijk stagneert. Op jaarbasis is er in Vlaanderen nog een daling van 3,4% en op maandbasis nog maar 0,8%. In onze stad, Turnhout stelden we vorige maand al een stiiging vast van 6%, tot 2.203 werklozen. En in februari tellen we geen enkele werkloze minder. Lees verder
Corona-ambras
Foto : RTL nieuws
Ik ben bezorgd over het nieuwe coronavirus. Alhoewel meer dan 90% van de nu reeds gekende besmettingen zich voordoet in China komen er ook in Europa en Azië, steeds meer mensen die besmet zijn door dit coronavirus. Maar mijn bezorgdheid gaat veel ruimer dan het pure medische en preventieve aspect van dit virus. Lees verder
Turnhout : toon ambitie !!

Vanmorgen maakte ik mijn brievenbus leeg. Een alledaags werkje voor de meesten onder ons. Ik haalde er een bundeltje uit van in mekaar gestoken magazines, reclame en ook nog een oranjezak voor de ophaling van kledij en aanverwante. De omslag van dit bundel : het stadsmagazine van Turnhout. Lees verder
Tè zwaar in ’t verkeer

Foto : Nieuwsblad.be
Dat alles altijd beter kan…is een waarheid als een koe. Zo ook wat het verkeer betreft in Turnhout. Het nieuwe circulatieplan is ondertussen al 8 maanden van toepassing. Ik heb het gevoel dat na de evaluatie ervan, weinig tot niets zal veranderen. Lees verder
Ik mis Den Bond

Het zal dit jaar, in de zomer, 5 jaar geleden zijn dat Den Bond in de Korte begijnenstraat werd gesloten. Dat ik er niet meer terecht kan voor een lekkere snack en/of een collegiale babbel bij een dampende koffie is één zaak. Maar, als ik de voorbije jaren overschouw, was de sluiting van Den Bond, meteen ook een -alles behalve- eerste-klas-begrafenis van het middenveld in Turnhout. Lees verder