Je kan er niet naast kijken, maar sinds 26 mei van vorig jaar hebben talrijke opiniemakers, politici, politico- en andere -logen het gezegd de samenleving is aan het verruwen. Ook Unia is het opgevallen dat het woordgebruik op sociale media veel radicaler en racistischer geworden is.Lees verder →
In 1989 werd ik door middel van een Koninklijk Besluit benoemd om per 1/11/1989 het ambt van rechter in sociale zaken op te nemen bij de Arbeidsrechtbank te Turnhout. Voorafgaand werd ik door de gerechtelijke politie onderworpen aan een moraliteitsonderzoek en een gesprek met de voorzitter van de rechtbank evenals met de Arbeidsauditeur. Lees verder →
Volgend jaar zal één dag meer tellen dan 2019. Het is namelijk een schrikkeljaar en dan telt de maand februari 29 dagen. Maar vooraleer het zover is wil ik graag nog even terugkijken op het bijna afgelopen jaar. Lees verder →
Ik wens je niet één maar 52 warme weken
en voor de koude of kille dagen een warme deken
Ik wens je 12 maanden en vier seizoenen,
lente, zomer herfst of winter,
altijd is er wel een reden om te knuffelen of te zoenen
365 dagen van veel vreugde en zo weinig mogelijk verdriet
en troost bij smart van of voor de mensen die je ziet
Elk uur van de dag een lach op je gezicht,
zeker als je leest een leuke mop of gedicht
Elke seconde al wat je wenst, geluk en gezondheid op een grote hoop,
want die gezondheid is met geen geld te koop
Zelf beloof ik u allen plechtig, te zullen blijven schrijven
mijn blogs wis en waarechtig
U was ook afgelopen jaar een zeer trouw publiek
want u leest massaal en met de nodige repliek
Heel veel dank voor voor heel wat complimenten van U
en dat doet me veel deugd dedju
En nee ik doe niet aan insinuaties of framing,
maar doe gewoon op een eigen-maar- zinnige manier mijn ding.
Velen zeggen me : je schrijft op een deftige manier over wat ook ons beroerd,
zoiets horen geeft me de nodige ijver en moed
Vrolijk Kerstfeest voor iedereen en een voorspoedig nieuwjaar want 2019 gaat weldra heen
Over de liefde zijn al ongeteld veel liedjes geschreven.
Van mij krijg je deze twee nummers van mijn vriend Eddy Smets, van harte aangeboden.
Een vrolijk en een melancholisch liedje over dromen van en over liefde
Nu ik 65 ben geworden heb ik me een omnipas 65+ aangeschaft van De Lijn. We willen zoveel als mogelijk het openbaar vervoer gebruiken. Ook wat de trein betreft. Recent kocht ik voor de allereerste keer voor mezelf een seniorenbiljetaan voor de prijs van 6,8 euro. Lees verder →
Cijfers inzake migratie weergeven (zie mijn vorige blog) is één zaak. Wat dat betekent aan maatschappelijke druk is een andere zaak. Wie ervan uitgaat dat ik tegen migratie en/of asielzoekers ben, kent mij absoluut NIET goed. Maar wat ik wel altijd al heb willen duidelijk maken is : er zijn er te veel op te korte tijd in onze stad terechtgekomen. Wij hadden en hebben zelfs niet de tijd om aan ‘zij’ te wennen. Lees verder →
Vandaag werd de editie 2019 gepubliceerd van de lokale inburgerings- en integratiemonitor (LIM). Eén van de bronnen waaruit ik cijfers haal om mijn blogs te stofferen. Ook nu wil ik samen met u, lezer, even grasduinen in deze cijfers. Vooral wat de samenstelling betreft van de Turnhoutse bevolking. Lees verder →